ОСНОВНИ ПРАВИЛА НА ОДНЕСУВАЊЕ
НА ВОСПИТНО – ОБРАЗОВНОИОТ КАДАР
ВО УЧИЛИШТЕТО
ЦЕЛТА НА ОВИЕ ПРАВИЛА Е ДА СЕ ПОСТИГНЕ ПОЗИТИВНА КЛИМА ЗА ПОДОБРА И ПОКВАЛИТЕТНА РАБОТА ВО УЧИЛИШТЕТО
Воспитно – образовниот кадар треба да се насочува кон:
- Перманентно подобрување на сопствената работа и работната средина;
- Професионален однос
- конструктивно справување со конфликти
- почитување на индивидуалните разлики и мислења
- одржување на работната етика
- позитивна коректна комуникација (вербална и невербална)
- практикување на тимската работа
- својата позиција да не се користи за лични интереси
- соодветен професионален естетски изглед и однесување
Воспитно – образовниот кадар во комуникацијата со учениците треба да:
- ја почитува личноста на ученикот;
- воспоставува отворена, искрена и јасна комуникација;
- го сослушува и почитува мислењето а ученикот;
- биде чувствителен за потребите на учениците согласно со нивната возраст;
- биде објективен, одговорен и коректен во педагошката комуникација со учениците;
- се грижи за безбедноста, менталното и физичкото здравје на учениците;
- ја следи перманентно активноста, развојот и постигнувањата на учениците.
Воспитно – образовниот кадар треба да воспостави партнерски однос со родителите преку:
- коректна педагошка комуникација;
- посветување време, сослушување, доверливост, флексибилност, објективност и толерантност;
- навремено објективно информирање за постигнувањата и однесувањето на ученикот;
- подготвеност за заедничко решавање на проблемите на учениците;
- дискреција и ненавлегување во приватноста на семејствата на учениците;
- градење на авторитет и углед надвор од училиштето.